W naszej szkole w czasie wakacji trochę się zmieniło i możemy się pochwalić dwoma wyremontowanymi salami.
wrz 02
W naszej szkole w czasie wakacji trochę się zmieniło i możemy się pochwalić dwoma wyremontowanymi salami.
wrz 01
Prosimy o zapoznanie się z planem lekcji zamieszczonym w dzienniku elektronicznym
sie 30
Informujemy, że ze względu na trwający remont generalny szkolnej kuchni,
w najbliższych dniach nie będzie wydawany uczniom obiad.
sie 26
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie
Przekazujemy Harmonogram rozpoczęcia roku szkolnego 2021/2022.
Z uwagi na sytuację epidemiczną w dniu 1 września 2021 roku każda klasa spotka się w szkole ze swoim wychowawcą, rezygnujemy natomiast ze wspólnej dla wszystkich akademii.
Prosimy o zapoznanie się harmonogramem
Do zobaczenia !
HARMONOGRAM ROZPOCZĘCIA ROKU SZKOLNEGO 2021/2022
|
|
Godzina 9:00
|
|
klasa | sala |
5A | 37 |
5B | 41 |
5C | 31 |
6A | 22 |
7A | 24 |
7B | 36 |
7C | 34 |
8A | 38 |
8B | 35 |
Godzina 10:00
|
|
klasa | sala |
1A | 28 |
2A | 27 |
2B | 26 |
3A | 24 |
3B | 25 |
4A | 34 |
4B | 35 |
sie 20
Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem przygotowanym przez PPP w Jaworznie
WIRTUALNY ŚWIAT DZIECI I MŁODZIEŻY
Zasady bezpieczeństwa w korzystaniu ze smartfonów, tabletów
i komputerów
Rodzicu zapobiegaj zagrożeniom wynikającym z nadmiernego czasu korzystania przez Twoje dziecko z urządzeń elektronicznych
(smartfony, tablety, komputery)!!!
Katalog zagrożeń:
(zachować BHP komputerowe, przestrzeganie zasad fizjologii i ergonomii pracy przy komputerze, czyli przerwy, gimnastyka wzroku, regularne uczestnictwo w aktywności fizycznej hobbystycznej i sportowej).
2.1. Korzystanie z treści szkodliwych (przemoc, pornografia, hazard przy pomocy urządzeń elektronicznych) – rodzicu zakładaj filtry i aplikacje kontroli rodzicielskiej,
2.2. Używanie urządzeń przenośnych w ruchu drogowym – zagrożenia życia i zdrowia!!!
2.3. Zjawisko uzależnienia – problematyczne używanie Internetu przez dzieci szkolne-
zagrożenie stanowi korzystanie z Internetu ponad 4,5 h dziennie poza niezbędnymi aktywnościami edukacyjnymi i związane jest z zaburzeniami działania układu nerwowego:
– silne pragnienie lub uczucie przymusu korzystania z komputera (tabletu, smartfonu);
– pojawiające się trudności z powstrzymaniem od logowania się w sieci;
– złe samopoczucie wywołane brakiem dostępu do sieci (lęk, pobudzenie psychoruchowe, obsesyjne myślenie i fantazjowanie o Internecie, obniżenie nastroju);
– coraz częstsze i dłuższe logowanie się do Internetu, mimo jego destrukcyjnego wpływu na zdrowie i relacje społeczne;
– ograniczenie lub utrata pozakomputerowych zainteresowań, aktywności społecznej, zawodowej i umiejętności wypoczywania;
– przeznaczenie dużej ilości czasu na czynności pośrednio związane z Internetem (np. kupowanie książek na temat sieci, dyskutowanie o niej).
2.4. Zagrożenia związane z rozluźnieniem więzi społecznych – zastępowanie spotkań realnych przez spotkania w sieci powoduje utrudnienie budowania dojrzałych relacji osobowych i tworzenie wspólnoty. Efektem jest wyobcowanie oraz subtelna postać samotności czy rozpaczy u młodych ludzi.
2.5. Zawężeniem pola doświadczeń – świat wirtualny nie daje podstawy wielu elementów rozwoju intelektualnego, alternatywą jest zastępowanie lekcji komputerowych naukowymi aktywnościami, które można wykonywać w domu – nauczanie przez doświadczenie.
2.6. Zagrożenia związane z ujawnieniem danych osobowych i lokalizacji nastolatka – nawiązanie relacji z osobami obcymi, narażenie na cyberprzemoc, ośmieszenie ze strony rówieśników, upublicznianie zdjęć i informacji, kreowanie skrzywionego obrazu świata
i pojmowania własnej osoby.
Wytyczne WHO w zakresie ilości, jakości i organizacji czasu ekranowego dzieci
i młodzieży:
Czas spędzany przed ekranem nie powinien wypierać korzystnych dla zdrowia i rozwoju dzieci i młodzieży aktywności, takich jak:
– sen (dzieci w wieku 5-13 lat powinny spać od 10 do 11 godzin, a nastolatki 14-17 lat od 8 do 10 godzin na dobę)
ZACHOWAJ HIGIENĘ SNU I UNIKAJ KORZYSTANIA Z URZADZEŃ
Z EKRANEM NA 2 GODZINY PRZED SNEM!!!
– aktywność fizyczna – minimum 1h dziennie,
– bezpośrednie kontakty społeczne – rodzinne, towarzyskie z rówieśnikami,
– realizacja pasji i zainteresowań.
Rodzice!!!
Biorąc pod uwagę wszystkie zajęcia dzieci w ciągu dnia i wymagania dla wieku, prawidłową długość snu, ustalcie realistyczne zasady ograniczenia dotyczące czasu wolnego spędzanego przez dzieci przed ekranem – kształtujcie prawidłowe nawyki swoich dzieci.